måndag, oktober 27, 2008

Sammanfattning

Jag kan faktiskt sammanfatta min dag med en mening:
-Idag har jag suttit på biblioteket.

Det är nämligen det ända jag har gjort idag. Från 08.00- 20.15 om man bortser från diverse pauser och att jag hade en electivekurs någonstans där emellan.
Men eftersom det inte blir alltför kul att bara läsa en mening så får jag väl istället berätta vad jag hittade på igår. Det är lite mer händelserikt i alla fall.

Först och främst måste jag igen påpeka hur otroligt skönt det är att ställa tillbaka klockan. Jag ställde inte om en enda klocka här hemma bara för att få nöjet att flera gånger under dagen se på klockan och få känslan: hjälp är klockan så mycket? ... Nej det är den ju inte den klockan går ju fel! Helt underbart.

Vidare så var jag ute på en lång höstpromenad med Å. Det var så mysigt och så fint med alla vackra färger ute i naturen.
Alltså kolla bara färgerna! Eller rättare sagt försök föreställ er hur starka färger det var eftersom min kamera inte klarar av att ta några mästerkort. Men hey duger den för mig så duger den för er ;P Känner på mig att klagomål på mina fotokunskaper kommer att komma från syster yster innom den närmaste framtiden...
Vi gick upp till utsiktsplatsen och satt däruppe och drack kaffe som jag hade med mig i termos och bara prata och hade det trevligt. Sen promenerade vi hem. Det var en härlig höstdag. Senare på kvällen så kom en kompis över och så blev det thé och chokladkladdkaka och lite prat. Det var mysigt.

Åter till idag då. Imorse när jag vaknade så var jag verkligen full av energi och jag har haft sjukt bra koncentration på biblio idag! Woho! Fast när jag avslutade dagen med att läsa forskningsartiklar så kokade hjärnan över. Totalt hjärndöd blev jag. När jag hämtade ut jackan etc ur garderoben på skolan så stod jag i flera minuter och undrade vad det var för fel på mina torghandlarvantar eftersom de inte gick att få på sig... Ja Nina det kanske blir lite lättare om man försöker stoppa in handen på rätt håll och inte där fingrarna ska vara...
Sen kom jag hem och kunde inte för mitt liv begripa varför micron inte startade (det hjälper att stänga dörren...)
Nu sitter jag här och är svintrött och funderar på om det är för tidigt att gå och lägga sig? klockan är faktiskt 10...gammal tid...

Usch jag börjar bli gammal...

Inga kommentarer: