tisdag, oktober 21, 2008

Nöjd

Dagen började med att Nina tog sig upp och kom iväg på skolan! Var så glad att jag studsade omkring i korridorerna och folk såg konstigt på mig. Jag hade hematologyföreläsning om MDS och AML/ALL. Sen blev det lite clinincal biochem föreläsning om liver function. DEt gick att överleva det med.
Radiology timmen som följde gick däremot knappt att överleva. Vår lärare var sjuk så vi fick en lastgammal proffessor som snackade i en och en halv timme om urgamla metoder för att se strukturer på. Det var så tråkigt.
Efter det så var det en liten paus med lunch och framför allt kaffe! Sen var det pharmaföreläsning om antivirals. Den examensfrågan har jag ju slitet mitt hår för och så går hon igenom allt jättekortfattat medans typ halva boken handlar om antivirals (ja okay jag överdriver lite). Efter detta blev det biblio en stund men sen fruktade jag för min egen hälsa när jag trodde jag hade malaria så jag bestämde att det var dags att ta en liten paus.
Elective följt av lite kaloribränning på F3.
Nu här hemma har jag stoppat tillbaka dom där kalorierna i kroppen och säkert dubbelt upp för att vara säker på att de inte ska försvinna ;)
Städat ur massa skräplådor har jag också gjort så nu känner jag mig så jääääkla nöjd så då kan jag sova med gott samvete! Puss puss

Inga kommentarer: