tisdag, oktober 07, 2008

Crazy day

Om jag sa att igår var en knäpp dag så slår den inte den här dagen.
Först så höll jag på att återvända till sängen säkert tio gånger. Jag ville inte till föreläsningen. Jag fick slita dra och rycka i mig själv för att ta mig dit. Självmisshandel. Sen när jag kommer till föreläsningen (nytt dermablock= heldag föreläsningar) så sitter vi och väntar och den tyska föreläsaren dyker inte upp. När vi har suttit och väntat i 55 minuter (han håller aldrig tiden... i vanliga fall så brukar han vara en halvtimme sen) så ringer en till study center och då visar det sig efter många om och men att han ligger nerbäddad med influensan hemma i tyskland. Blockförläsningarna var inställda. Merde!
Då var det bara att dra sitt sorry ass tillbaka till skolan och biblioteket igen.
Till saken hör den att alla lektioner som egentligen ska hållas då blockföreläsningen pågår får vi ta igen på andra tider. Vilket gör att vårt schema just nu är helt knäppt och ändras hela tiden. De ändringarna står kvar eftersom det involverar andra folk än dom som har dermatology och dessutom antar jag väl att dom kommer lägga in nya blocklectures senare i höst igen då för att kompensera för dessa två dagarna. Rörigt är sammanfattningen.
Klockan två hade vi en sådan lektion som egentligen skulle varit klockan 10. Radiology. Vi blev ihopslagna med en annan grupp och deras lärare gick igenom röntgenbilder vi redan har sett med vår lärare och dessutom sa han fel många gånger. Strålande.
Sedan var det pathophys elective där professorn drog över tiden= ingen rast innan nästa elective. När immunopathon slutade vid 18.15 så var jag helt färdig.
Då gick S och jag till gymmet där jag fick prova hennes pulsklocka! Superkul verkligen! Men man blir lite störd över att man inte håller bättre tempo och att man inte förbrände så mycket kalorier som man trodde man gjorde!
Nu är jag görtrött. Höll på att somna efter middagen men jag ska plocka iordning lite här hemma, ta en duch och sedan nana. Natti natti

Inga kommentarer: