fredag, oktober 17, 2008

Sleepy

Imorse före väckarklockan ringde så vaknade jag av att det verkligen öse ner utanför.
Jag vände mig om och somnade om.
När väckarklockan sedan ringde så regnade det fortfarande ute.
Jag vände mig om och somnade om.
När väckarklockan ringde för 58402657de gången så insåg jag att det inte finns någon utväg utan det var bara att gå upp. I sista minuten bestämde jag mig för att trotsa regnet och cykla till derma dept. Eftersom det går fortare än att gå så köpte jag mg några extra minuter med kaffekoppen. Typ tio minuter efter jag hade tagit det beslutet så övergick duggregnet till totalt ösregn igen.
Jag tog taxi till skolan. Tidsfristen för att kunna gå var ute för länge sedan.
När jag gick från taxin upp mot byggnaden så kom jag på att en dag som denna hade det varit bra att ha mina gummistövlar på sig. Hade jag det?
Nej.
Liten kickstart på dagen blev det i alla fall när jag lyckades diagnostisera första patienten redan när personen ifråga visade huden. Det är nog första gången jag har lyckats göra det så fort på derman. Det gjorde mig lite glad i hjärtat.
Sedan rann dagen på med studiemöte följt av spinning. När jag kom in genom dörren efter spinningen så hade jag fortfarande inte gjort iordning någon dessert. Därför har jag nu på kvällen stått och knåpat ihop lite chokladtryffel (blev lite underligt men smakade helt okay.) samt cupcakes (min signaturkaka antar jag?).
Dessutom har jag ätit kaksmet till höger och vänster och har nu magknip och illamående. Men det är sånt man får ta när man inte har någon självdisciplin.
Nu är klockan snart tolv så jag ska ta och ramla raklång i sängen.
Jag vill vända mig om och somna om imorgon med men då ska jag plugga radiology och försöka bli färdig med antiviral drugs samt fixa musik till kvällen.
*zzzzz*

Inga kommentarer: