torsdag, oktober 16, 2008

80 år

Forstsatt sensommar väder här i ungern. 20 grader idag.

Idag har jag haft radiologyföreläsning samt hematology timme. Ämnet för idag var heriditary thrombophilias. Intressant intressant.
Efter det så var skolan slut för dagen och jag satte mig på biblioteket.
Tog en paus från antiviral drugs (har hållt på med det kapitlet hela dagen och jag är fortfarande inte klar. Man blir lite frustrerad. ) och tog en liten speciell shoppingrunda med tjejerna. Det var inplanerat sedan en månad tillbaka och det var så kul att det verkligen blev av.
Efter det så var det tillbaka till biblioteket.
Imorgon är det university days och egentligen ska vi vara lediga förutom att vår dermatology lärare envisas med att ha lektion i alla fall. Men det blir i alla fall sovmorgon till 10.
Ska ta och plocka ihop lite papper nu och sedan krypa ner under täcket.

Hela dagen idag så har det känts i kroppen som om jag vore 80 år. Knäna har skakat och hotat att vika sig när som helst. Tandvärk (okay visdomständer har man kanske inte ont i när man är 80 men ändå). Ledvärk. HUvudvärk.
Jag låter som iprensången. Which reminds me. Måste fixa iordning pharmagrejerna.

Och innan ni skriver att det verkar som om jag är sjuk så är jag inte det. Jag fick huvudvärk av att inte ha på mig mina glasögon och ansträngt ögonen för mycket. Sen ledvärken och knävärken kommer från träningen i tisdags antar jag. Visdomständer. Ja vad kan man säga om dom? Riktigt jobbiga.

Samt att jag måste baka imorgon för att ha något att ta med på lördag när jag har blivit tilldelad att ta med mig dessert. Jag undrar hur svårt är det att göra chokladtryffel egentligen...

Inga kommentarer: