söndag, oktober 12, 2008

Så var ytterligare en vecka slut

Det är helt otroligt hur fort tiden går.
Nu sitter jag här på ytterligare en söndags kväll på andra sidan europa. Jag har släckt alla lampor och tänt ljus. Det är så mysigt! Man får ett sånt inre lugn.
Vilket kan behövas inför den kommande veckan. Skulle ändra en träff med en kompis från idag till en annan dag denna veckan. Öppnar min almenacka och ser att... ja... nästa gång jag har en minut över är... på söndag. Det känns la så där lagom bra att inte kunna trycka in ens en kopp kaffe i schemat förräns om en vecka? Det är helt galet! Jag menar det är ju inte direkt som så att jag är någon buisnesswoman eller något utan bara en vanlig student. Så vart sjutton tar tiden vägen?

Anyway.

Igår kväll när jag precis hade somnat så ringer det på porttelefonen (som spelar en mycket hög och gäll melodi). Personen som ringer på står och håller in knappen så naturligtvis så vaknar jag av oljudet och eftersom den fortsätter ringa så går jag och lyfter av luren:
Nina: Heló? (hallå? )
Person (något sluddrigt)- Tudsz nekem mondani hogy hol laksz Zsolt (Skulle du kunna tala om för mig vart Zsolt bor) (tror jag han sa jag kommer inte riktigt ihåg samt detta är reserverat för felskrivningar)
N: Nem. Rossz szam (Nej. Fel nummer ) (Hallå hur skulle jag kunna sätta ihop en ungersk mening ordentligt när jag är nyvaken)
P Jó okej köszönöm (Ja okay tack)

Jag går och lägger mig igen och ungefär fem minuter senare när allt har hunnit bli varmt och skönt och jag håller på att somna om så ringer det på porttelefonen igen!!! Jag blir nu arg som ett bi eftersom det faktiskt är mitt i natten och jag sov så jag går och tar luren igen:
N: MIT????!!!!! (VAD????!!!! ) (vrålar jag in i luren)
P: (här kommer jag verkligen inte ihåg vad han säger men han försöker beskriva personen han letar efter och att han inte riktigt vet vart den bor. Möjligen att han sa något om något jobb. Ingen aning i alla fall)
N: En alszom. Nem beszelek magyarol és en alszom. (Jag sover. Jag inte pratar ungerska. Jag sover.) (Haha fortfarande efter fyra år härnere så är min ungerska mindre bra)
P: Bocsanát (förlåt)
Här slänger jag på luren och går och lägger mig. Han ringer inte på igen.

Idag har jag varit och tränat på F# på morgonen följt av plugg här hemma och till sist en runda till tesco för jag glömde bort att köpa pålägg när jag var där sist. Ute på tesco så mötte jag ett par killar som hade köpt ett flak (säkert 20 flaskor)1½ liter mineralvatten och en jättestor salami. Klockan åtta på en söndagskväll... Det var allt de hade i sin vagn när de gick mot bilen. Det är ett konstigt folk de där ungrarna.

Inga kommentarer: