tisdag, juli 22, 2008

Sushi and the city

Efter praktiken idag så kom jag upp på avdelningen för att hämta mina grejer och ringa och se var syster yster var någonstans då hon skulle komma och hämta mig efter hon hade slutat jobba. Går förbi vår expedition tittar in och tänker oj där sitter läkaren och har ett samtal med en patient... Jag går vidare mot usk expeditionen när en av mina mearbetare kommer ut från expeditionen (nu bakom mig) och säger hej nämen där är du ju jag har din tvilling här. Haha där inne på expeditionen satt patienten=min syster och väntade på mig. Så sött! Gullunge där hade hittat mitt jobb när hon var lite tidig ute.
Vi åkte ner till stan och köpte sushi. Sen blev det en islatte på espresso house. De gör sådana goa islattes jag blir alldeles knäsvag. =)
När vi kom hem och hade fixat en del grejer så lade vi oss på en filt på gräsmattan och vilade (sånt man aldrig kan göra när mamma är hemma) och nu ska vi snart se lite SATC. =)
Ska bara fixa lite praktiska saker först!
:-*

Inga kommentarer: