onsdag, januari 02, 2008

start på 2008

ja gott folk då är det 2008! Sjukt sjukt sjukt! Helt galen start på året också! Men vi kan väl börja med nyårsafton! Efter att ha ätit middag hemma hos moi (mycket kulinarisk upplevelse får jag säga) så blev det förfest hemma hos mina grannar (nära hem trevligt om man hade glömt något hemma!) sen bar det iväg till cyranos. Det var en kul kväll men den kunde slutat bättre då det var stört omöjligt att få tag på en taxi! Har aldrig upplevt något sådant i Pécs från klockan var 20 till 03 (det var då vi slutade försöka) så gick det inte ens att komma fram till taxistationerna! Jag har firat två nyårsaftnar här och det har inte varit något problem någon gång! Men som sagt klockan tre gav vi upp och började promenera hem! Det var segt! Speciellt i snö och med högklackade skor! Men oroa er inte fötterna är än hela! Fast jäklar vad arg mamma blev på mig när jag sa att jag hade gått i högklackat ute i snön!
Mamma: Vad sa du att du gjorde!
N: Jag fick lov att gå hem för det fanns ingen taxi att få tag i men jag hade högklackade skor så det var mindre roligt
M: Men Nina då(egentligen sa hon inte nina utan ett annat ord som jag väljer att inte skriva för jag vill inte att det snappas upp av fler folk) du kan inte gå med högklackade skor ute i snön! Du med dina kassa ledband!
N: Men det var inte direkt meningen vi åkte bil dit och skulle ta taxi tillbaka men inte visste jag att det inte skulle gå att få tag i taxi
M: Ja men då tänker man innan man går ut och så tar man på sig ett par bra skor och stoppar finskorna i en påse!
N: Men jag har inga bra skor att gå i 30 cm snö. Jag borde snott syster ysters skor när jag var hemma i götet!
M: Ja imorgon tycker jag att du går och köper dig riktiga skor som du kan ha i 30 cm snö

Ja ni ser ju! Men hey jag tackar inte nej till lite shopping. Frågan är bara när? när? när! jag kommer hinna det!
Nyårsdagen spenderades i alla fall med svängar mellan sängen och böckerna! Var tvungen att plugga för jag hade examen idag (som gick bra by the way) men det var lite frestande att hålla grönsaken i sovrummet sällskap!
Well nu ska jag snart iväg och laga lite tacos för att riktigt kickstarta det nya året! Ciao

Inga kommentarer: