onsdag, januari 23, 2008

Kan någon återuppliva mina fötter?

Ja idag var jag tvungen att kliva upp 05.40. Jag kan tala om att DET SVED! Hallå??!!! Hur jäkla tidigt är inte det! I alla fall dagen ägnades åt att gå brevid på en handkirurg mottagning (inte på jobbet alltså utan en annan) eller auskultera som min kära mor sa att det hetet! Yeye kommer fortfarande aldrig använda auskultera om det inte är i betydelsen auscultation som att lyssna med stetoskop! men nu vet jag i alla fall att det heter så!
Min sammanfattning av dagen är att mina fötter och min rygg håller på att döda mig... My god jag har inte stått upp så mycket på läääänge!
Men såg en del kul grejer: trigger finger, Dupuytrens kontraktur etc etc sen så smet jag även upp en trappa och var med på en gastroskopi! vet inte riktigt varför man skulle göra något sådant på sitt lov egentligen men det var intressant och kul att ha sett! Kan ju bara vara nyttigt till senare studier i alla fall!
Efter jobbet så var det dags för lite shopping! NICE NICE NICE!!!!! och ännu mera nice
men nu sitter jag här och somnar och imorgon blir det samma sak en gång till fast då är det mottagning hela dagen!
Kram

Inga kommentarer: