lördag, januari 05, 2008

Bambis på hal is

Ja eller hur gör man bambi till plural? Går det över huvudtaget?
I alla fall två blonda svenskor skulle ikväll runt sju tiden bege sig och få lite sol nu i allra mörkaste vintern! Det var bara det att under dagen så regnade det en liten skvätt underkylt regn som la sig ovanpå snön och frös till vilket förvandlade hela pécs till en skridskobana! Jag har aldrig i hela mitt långa liv varit med om något så halt! det tog oss dubbelt så lång tid att ta oss in till stan och när vi på vägen hem gick genom arkad så var kroppen på helspänn trots att det inte finns någon is inomhus!
Vidare så har jag idag suttit på biblioteket (shocking!) träffat min hyresvärds brorsa som kom och gjorde mig lite fattigare! Haha han är en kul typ! Tyvärr så är det så jäkla svårt att få honom att gå när han väl kommit! Dagens samtalsämnen var anatomi, kemi och en liten speciell form av matlagning! Förutom hissar då! Han utbildar sig nämligen på universitetet till hissreparatör tror jag eller något som har med hissar att göra! Kul! Var till och med tvungen att censurera samtalet från en viss person som satt och försökte tjuvlyssna via skype!
No no no till att tjuvlyssna på mitt private time med Zoli =)
Har vidare igen avslutat min kära middag som ikväll fick bli fiskbullar och pasta! Ack så gott men samtidigt ack så fantasilöst1 Men jag har ingen fantasi! Däremot så tror jag att jag har någon form av heartfailure! Det är absolut inte för att jag har ägnat en hel dag åt att läsa om det! Nejdå!

Inga kommentarer: