söndag, december 09, 2007

Ni kan kalla oss mästarna av pepparkakshuset

Ooooh det blev hur bra som helst igår kväll! Vi åt risgrynsgröt och drack glögg och bakade pepparkakor och gjorde julgodis! Skolan var låååååångt borta och vi nämnde det inte även om den återspeglade sig lite i våra julgodiskreationer: Njurar, lungkomplex läkarrockar ja you name it! Men det var bara kul satte en liten krydda på tillvaron!
Men mest stolt är jag över tada *fanfar*


VÅRT PEPPARKAKSHUS! Gjort helt på egen hand! jag ska ge eloge till mamma som alltid har limmat ihop vårt färdigbakta pepparkakshus hemma! Det är inte lätt!!!! Speciellt inte efter att man har fått i sig några koppar starkvinsglögg;) men jäklar vad roligt det var!
Pepparkakshuset har redan fyllt sin funktion! J drog på smilbanden, syster yster skrattade så tårarna rann när jag visade henne det över webcamen och mamma försökte vara snäll och sa jamen det var ju ett litet annorlunda pepparkakshus! Men pluspäng för kreativitet måste vi ju få! ;)
Märk väl! Note please! De snygga njurarna uppe på taket av Skapelsen med stort S!
Ska ta lite mer kort på baksidan av huset oxå men det får bli senare!

Nu ska jag fortsätta plugga men jag var bara tvungen att delge världen detta underverk!


Inga kommentarer: