söndag, december 02, 2007

Jag är tillbaka!!!

Nu är jag tillbaka från släkten och Kehidakustyan Térmal spa! Det var en trevlig helg! Härlig att träffa familjen även om bilfärden härifrån till Kehida tog hur lång tid som helst för det var verkligen uruselt väder att köra i med tjock dimma! Stackars pappa hade kört hela dagen så efter att tag så bytte vi och jag körde resten av vägen! Jag med mamma som "kartläsare" det har ju gått bättre om man säger som så men jag tänkte på att julen var nära och att hugga huvudet av mamma första kvällen är kanske inte världens bästa idé.
Blev stoppad i en poliskontroll klockan halv ett på natten i en liten miniby mitt ute på landet... Han kollade bara på mitt körkort och lät mig åka vidare sedan... Jag körde *harkel* inte alls för fort!
Men vi kom fram välbehållna och ägnade lördagen åt att bada och få pedikyr och sedan på kvällen firade vi mormor! Hon var så himla söt! Hon blev så glad när alla tågade in i matsalen fram till bordet, där hon satt och åt, med tårta och började sjunga samtidigt som bandet spelade Boldog Szülatésnapot att hon började gråta! Sen blev hon helt till sig över tårtdekorationen som också spelade födelsedagssången att hon virade in den i en näsduk och tog med sig hem! Gud vad gulligt!
Idag har jag umgåtts med släkten, ensam för familjen åkte fem imorse till B-pest för att hinna med flyget hem! Sen suttit på en buss i tre timmar och äntligen vid halv åtta var jag tillbaka i Pécs! Eftersom det är första advent idag har jag julpyntat med det lilla julpynt jag har härnere och lyssnat på julmusik! SÅ jäkla mysigt!
Julstämningen är på topp och jag är lycklig!!!!!!!!!!!! Julen är på väg allesammans!
Dagens jullåt: Tänd ett ljus med Triad!
Mitt nästa mål blir att skaffa en julstjärna och en ordentlig adventsljustake, idag tände jag bara mitt stora gröna ljus. Sedan ska här bli bakning av lussekatter och nu till helgen ska det bli pepparkaksbak med mina girls...
Ha en riktigt härlig kväll sötnosar!

Inga kommentarer: