söndag, december 23, 2007

23 h resa

ja herregud! jag tror aldrig jag har haft sån otur med flyg och förbindelser som jag hade den här gången. jag och Å skulle samma väg ända fram till götet. Men:
  • först är mistral taxin en timme för tidig = nina har ingen aning vad som har kommit med och vad som jag har glömt
  • sen är vårt plan från budapest försenat redan när vi kommer till flygplatsen men vi får beskedet att vi ändå ska flyga vidare till frankfurt för vårt plan därifrån är också försenat
  • vi bli ännu mer försenade från budapest
  • kommer till Frankfurt och har missat vårt plan till göteborg och det går inget mer på kvällen så det blir till att övernatta i frankfurt! Tack och lov fick vi hotell och ombokade biljetter tills imorse, men jag fick ändå knappt sovit något alls för jag kund einte sova.
  • Kommer äntligen hem till Götet och 23 timmar efter att vi har lämnat Pécs och Ås väska e inte med planet men min är det

Hur kan man ha sån maximal otur? Men nu är vi båda hemma och förhoppningsvis dyker hennes väska upp så småningom! Jag har däremot varit totalt död idag men ändå hunnit med lite sista minuten julklappsshopping samt taget en liten fika på stan! Jo förresten! jag glömde visst lägga till att mitt svenska simkort inte fungerar av någon konstig anledning! har därför "lånat" mammas kort så får jag fixa ett nytt efter helgerna!

Nu ska jag gå och ta ett glas vin med mina föräldrar! Vet inte när jag kommer uppdatera nästa gång egentligen! Ciao and happy holidays

Inga kommentarer: