söndag, februari 01, 2009

framme i Ungern

Igår kväll var väldigt trevligt. Jag hann både med fördrink och middag innan jag var tvungen att åka till flygplatsen. Jag hann till och med sjunga för födelsedagsbarnet! Kände mig dock lite vissen och darrig i kroppen och småförkyld.

Väl på flygplatsen så råkade jag stöta på unge herr H som jag inte sett på länge! Sällskap på flyg! Vilken storlyx! Jag babblade på ända tills planet började gå ner för landning för då slog det lock för öronen. jag kunde inte tryckutjämna eftersom näsan var så uppsvullnad av förkylningen! Grrreat. Men ner kom vi i alla fall och efter vi hade fått våra väskor så skiljdes jag och H åt eftersom vi hade beställt olika transportfirmor hem. Vilket vi båda nog tyckte var skönt eftersom vi båda ville sova. Jag var ensam i min minibus så jag la mig raklång i mellansätet och försökte slummra lite på väg till Pécs. När vi kom fram så snöade det och det första jag gjorde när jag kom in i lägenheten var att sätta på bäddvärmaren så sängen var varm när jag gick och la mig.

Imorse så vaknade jag och det var som om någon körde skruvmejslar i en mixer uppe i mitt huvud och att denne någon samtidigt satt på kranen i näsan. Låg kvar till klockan 11 innan jag orkade ta mig upp ur sängen.

jag var tvungen att ta en promenad till tesco för att handla lite mat och efter det kvicknade jag till lite men det går verkligen i vågor. Tack gode gud för nässpray och algoflex! När jag var lite piggare har jag röjt lite här hemma och när det har varit lite sämre så har jag sett på film. Tack och lov ingen feber utan bara dunderförkylning verkligen.

Apropå locket i öronen så kan jag meddela att det fortfarande är kvar. På höger öra är jag helt döv och på vänster öra hör jag ungefär som en 80 åring utan hörapparat. Men hey så länge febern är borta så kan jag ta det!

Imorgon börjar skolan! Ska ta och göra ett sista ryck och packa skolväskan och sedan se gå och lägga mig så jag är utvilad imorgon.

Ha en underbar söndagskväll. Massoe med kramar från ungern!

Inga kommentarer: