onsdag, februari 25, 2009

Onsdag

Dagen börjar chockerande nog med att jag vaknar.
Tänker. Oh nej jag vill inte gå upp.
Äter frukost.
09.20 Tänker: Shit jag måste gå nu. Springer runt och samlar ihop det jag kommer på att jag har glömt och glömmer det som jag inte kommer på att jag har glömt
09.40 Har nu hunnit till T och hämtar upp henne. Vi kommer på halvvägs till urologin att idag har vi vår lektion på barnkliniken. Vi får med andra ord byta riktning.
10.00 Står inne på barnkliniken och ser förvirrade ut. Vart ska vi vara någonstans?
10.05 Hugger tag i en läkare som visar sig vara den som ska inleda lektionen i väntan på den riktiga läraren... Katching!
10.10-11.40 Lektion... vitsar från läraren som var en kul typ. dataproblem och söt assistent läkare.
11.42 Står utanför barnkliniken och undrar vart i hela friden taxin är...
11.50 Sitter i en taxi på väg till militärsjukhuset...
11.55 Hoppar ur taxin och joggar (okay då jag gick fort) in till coatchecken och får min läkarrock.
12.00 Är över i den andra byggningen precis då läraren kommer
12.00-13.30 Rheumatology
13.35-13.45 ringer taxi, taxi kommer och vi sätter fart mot 400 bäddars sjukhuset
13.55 Äter en smörgås till lunch
14.00-15.00 Orthopaedics. Dom gillar enna att sätta skruvar och grejer i patienter där. Dessutom var skulle läkaren som var vikarie vara på on call på militärsjukhuset från tre så vi fick sluta tidigare! Hurra!
15.05 Hoppar hemmåt! eller förlåt jag släpade mig hem. Helskotta var trött jag är. det är lite intensiva dagar det här när man har 3 kliniska lektioner efter varandra. Mycket som ska in i huvudet under kort tid!

Inga kommentarer: