onsdag, februari 11, 2009

Kick-ass day

Idag har varit en krävande dag. Varannan vecka så har vi clinical immunology and rheumatology ute på militärsjukhuset mitt i dagen. Det ligger långt bort det där sjukhuset. Lååååååångt bort. Enda möjligheten att hinna dit är att ta taxi och även då brinner det i knutarna. Vi har en halvtimme på oss från det att Urologyn slutar att byta om från läkarrockar etc gå upp till Szechenyi ter och ta en taxi ut till militärsjukhuset. Väl ute på militärsjukhuset måste vi springa och leta reda på tanten som har nyckeln till studentrocks rummet och stå klara för våran lärare nere i den andra byggnaden. På en halvtimme. Det går undan ska jag tala om. Sedan är det förstås samma grej efter lektionen. Även där en halvtimme som gäller och då ska vi ta oss till 400 bäddars sjukhuset som ligger ovanför skolan, lämna in våra väskor får rockar etc och hinna upp till fjärde våningen på en halvtimme.

Sedan kan vi lägga till att alla dessa ämnen är klininska ämnen vilket innebär att man står och går. Detta blir sammanlagt 6 timmar. Lägg till att temperaturen inne i sjukhusen är väldigt hög. På immunologyn så var det idag 24-25 grader.

Jag var helt färdig efter skolan idag. Totalt färdig. Tur att det bara är varannan vecka schemat ser ut som det gör! Sedan hade jag lovat iväg mig på spinning efter skolan idag med... Noll motivation... För att öka motivationen så blev det sthlm halvmaraton tröjan som åkte på.

Inga kommentarer: