tisdag, februari 10, 2009

Arga hundar

I Ungern så är det ett vanligt fenomen att ha "vakthundar" ute i trädgårdarna om dagarna. Det är dessa hundar som brukar skälla på mig om jag går hem från biblioteket för tidigt etc. Men det kan vara riktigt äckligt om man inte är beredd på att dom finns där.
Imorse var en sådan gång. Jag gick och filosoferade på väg till skolan med musik i öronen och lägger inte märke till den svarta skuggan som slöt upp jämte mig förrän jag trodde att hjärtat skulle hoppa ut ur bröstkorgen. Jämte mig på andra sidan av en grind står en stor jäkla schäfer på bakbenen och vrålar ur sig som om jag vore värsta inkräktaren där jag försökte gå på en trottoar.
Jag höll på att kollapsa av skräck. Herregud! När de ställer sig på bakbenen så så är ju deras käftar typ i jämhöjd med mig som är kort i rocken...
Men jag lyckades komma över det och fortsatte promenera till skolan bara för att 50 meter senare gå samma öde till mötes igen. Vad gör folk som har hjärtproblem i det här landet?

Framför allt vad är det för monster som skrämmer livet ur en så tidigt på morgonen för? Vänta åtminstone ett par timmar så kaffet hinner börja verka i kroppen!


Imorgon är det 8 timmars skoldag fylld med lektioner. Sedan blir det spinning på det! Jag tror jag kommer att vara helt slut när morgondagen är över!

Inga kommentarer: