måndag, februari 02, 2009

First day of school


Mina måndagar den här terminen kommer kunna sammanfattas med ett ord. Håltimmar. Först imorse så hade jag två föreläsningar: Surgery och traumatology. Dessa följdes av en timmes håltimme. Denna timmen spenderade jag med att fixa lite olika småsaker som behövde göras. Därefter blev det att ta en taxi ut till militärsjukhuset. Ja nästa vecka ska jag cykla men nu gäller det först att bli ordentligt frisk. Vi var tre personer från min grupp som kom till traumatologyn. Det verkar som om de flesta tar first week off. Vi tre fick en private tour av trauma department. Sedan fick jag skjuts av C och M tillbaka till skolan. Gick hem åt lunch eftersom jag hade en håltimme till och avslutade dagen med en föreläsning i orthopaedics. Den sista föreläsningen var faktiskt väldigt bra men tyvärr kommer inte den föreläsaren hålla så många föreläsningar utan en annan stofil ska tydligen hålla i det flesta. Pity!
Väl hemma har jag ätit middag och plockat med lite grejer. Fixat med mitt schema och insett att det kommer gå i 180 redan från start. Men det blir nog bra det med.
Glömde sätta på ljudet på mobilen och missade ett viktigt samtal från hyresvärden. Merde. Men har i alla fall skickat ett sms till honom och har jag inte fått svar förrän imorgon så får jag väl ringa upp. Just nu är det för sent för sådana saker.
Imorgon har jag skola från 10-19 upphackat i tre delar men tänkte faktiskt smyga mig till biblioteket och läsa på lite om mina nya kurser. Det skadar inte att börja tidigt. Plus en sväng om posten skulle inte vara helt fel...
Nej nu ska jag lägga mig under mitt täcke och se ett avsnitt brothers and sisters och sedan är det natti natti.

Inga kommentarer: