fredag, februari 13, 2009

Ultraljud

Idag fick jag en liten ultraljudsundersökning av min mage...
Har nämligen en extrakurs den här terminen som heter Practical CT and Ultrasound techniques. Så igår vad jag patienten. Så ni kan alla lugna ner er det finns absolut ingen baby i magen (tack och lov för det) men min lever mår bra och kärlen ser fina ut! hurra. Hade ultraljudgele över hela mig efter att flera kletat omkring med sändaren. Sedan råkar det faktiskt infalla sig som så att en i mitt år faktiskt är gravid så då fick vi se hennes baby! Så himla fin upplevelse! Alla stod helt fascinerade och tittade på!
En liten kul detalj är att jag var patient nummer 1. Så alla mina uppgifter matades in i datorn och lagrades så jag kan hämta bilderna när jag vill.. Sedan när vi bytte "patient" så ändrade vi aldrig namnet mer... Alltså finns risken att om ett år eller två om jag hamnar på sjukhuset att dom kommer säga... Åh jag ser här på en gammal UL undersökning att du är mamma. Vad roligt. Hahaha nej det kommer nog inte att hända! Men det var en väldigt kul upplevelse och det kommer nog bli en rolig kurs.

Inga kommentarer: