söndag, september 28, 2008

Ytterligare en dag har svischat förbi!

Jisses jag hinner inte med! Vart tar dagarna vägen?
Idag så cyklade jag och lämnade in min cykel för upp-pimpning. Det riktigt sved i benen efter spinningen igår men det var bara att trampa på.
Sedan gick jag till bybiblio där jag satt ett par timmar och hade pauser för att gå och hämta min cykel igen och lite lunchpaus och sådant.
Min cykel blev så bra. Nu har jag fått fram och bakljus så jag syns när jag cyklar i höstmörkret och viktigast av allt *trumvirvel* ordentliga stänkskärmar. Så nöjd så nöjd.
Så när biblioteket stängde så mötte jag upp Å och vi gick och solade lite för att få lite D vitamin :P. Visst visst men det var så jäkla kallt och ruggigt att det var skönt sätt att värma upp kroppen på. Sedan handlade jag lite i Arkad. Cyklade hem. Förbannade uppförsbacke. Storstädade här hemma samt svängde ihop en frozen caipirinha cheesecake till imorgon.
Efter detta plock så packade jag ihop min dator och drog till Å och hennes nya fina lägenhet och käkade middag. Mums det var så gott pasta med pesto och mozzarella. Sen såg vi en film och nu har jag precis kommit hem. Eftersom jag var sent ute så hade jag tagit cykeln till Å. Vilket innebär... Den förbannade uppförsbacken på vägen hem igen. Aj aj aj det bränner i mina stackars lår. Tour de France vad är det egentligen när man talar om backarna i Pécs. Nej nu måste jag gå och lägga mig så jag hinner göra något med dagen imorgon innan det är dags för besök.
Ack så trött... Natti natti

Inga kommentarer: