söndag, september 28, 2008

Snörvel

Inatt satte min förkylning verkligen in. Vaknade av att jag var helt genomsvett (för att jag skruvade upp värmen igår kväll då jag frös) och att halsen kändes som papper. då var det bara att gå upp skruva ner värmen och gå och lägga sig igen med en halstablett i munnen.
Sedan vaknade jag av alldeles för tidigt imorse så nu siter jag här och tycker synd om mig själv. Orkade inte ens dricka kaffe imorse. Det fick bli varm choklad med skorpor. Måste snart koka mig lite kaffe också för sen så rullar dagen på och då får manbara huvudvärk om man inte har druckit kaffe.
Så vad står på att göra listan idag då?
  • Fortsätta storstädningen. Badrum och toalett kvar. Disken från igår.
  • Sortera in papper i mina nyinskaffade foldrar. Här ska det bli lite ordning och reda på högarna.
  • Möblera om. Detta är helt och hållet beroende på om sladden jag köpte funkar eller inte. Annars får jag låta bli.
  • Cykla ut till tesco och köpa teljus och lite dricka. Ja jag vet att jag typ handla mat och grejer varje dag men det blir så när man ska klara av att forsla hem allt på en cykel. Dessutom är tesco typ det enda stället som har teljus i stan. Dom kommer naturligtvis vara slut idag men det skadar ju aldrig att pröva.
  • Möte med mina kompisar. Studieplan ska läggas upp.
  • Baka en äppelpaj
  • Hämta mina böcker i skolan
  • Myskväll med kompisar. Thé, kakor, kortspel massa tända ljus och bara allmänt höstmys.

Oj oj oj listan blev lite längre än vad jag trodde att den skulle bli. Det är helt enkelt bara att sätta fart då!

Inga kommentarer: