onsdag, september 24, 2008

Gissa vad jag har gjort idag=)

Imorse så försov jag mig. Med 45 minuter. Vet inte hur detta gick till men hux flux så var klockan 07.15 och jag fick skynda långsamt (det går inte att skynda fort när man precis har gått upp) för att hinna möta S kl 8.
Jag lyckades nästan. Fem minuter sen var jag =)
Sedan tog vi och gick en långpromenad (eftersom vi båda två är förkylda så kan vi inte träna) innan skolan började.
Så efter sista föreläsningen gick vi upp till biblioteket inne i stan och pluggade en liten stund innan det var dags för vår extrakurs. Specialities in otolaryngology. Idag hade vi cochlear inplantat på schemat. = inopererad hörapparat. Typ. Fast det är ju typ microkirurgi och vad man såg på videon jäkligt avancerat. Men vi fick öva oss på att borra i ben och sätta fast implanatet. På ett skulderblad som nog har tillhört någon form av djur. Vilket sjukt bra team vi var jag, S och T.
Äsch jag låter bilderna tala för sig själv.... Har fler bilder men där är mina medoperatörer med så dom får ni inte se.
Här har vi full kontroll... Eller inte=) Haha tung som tusan var den jäkla borren också! Nyvunnen respekt för tandläkare och ortopeder.

Och här har vi resultatet. Kanske inte ser så mycket ut för resten av världen men jag är nöjd. Sjukt nöjd till och med!

Är väldigt trött nu så jag ska nog bara gå och lägga mig. Natti natti

Inga kommentarer: