lördag, september 13, 2008

Aha!

Vilken helg!
Gissa om det har hänt mycket de senaste dagarna! Jag och min kära vän S har hamnat i ledningen för cityracet och vi har sprungit omkring och försökt fixa massa grejer till detta.

I torsdags så hade vi ett möte med ägarna för nattklubben Rák. Det var en intressant upplevelse och om man säger att rák är intressant mitt i natten så är det definitivt inget ställe att vara på mitt på dagen. Glasflaskor överallt på marken och sedan att sitta där på en träbänk med två personer som lätt hade kunnat vara medlemmar i ungerska maffian var intressant!

Alla lektioner som jag har på fredagarna är i olika delar av stan. Först ENT föreläsning innne i centrum nära där jag bodde tidigare. Sedan pharma föreläsning i skolan nästan 3 km bort. Med en kvarts rast mellan föreläsningarna. Sedan efter pharman så är det dermatology practice på dermatology clinic som ligger typ mellan skolan och stan med konstant uppförsbacke dit. Och gissa vad. Vi har en kvart på oss mellan de lektionerna också! SÅ i fredags blev det speedracing genom hela stan. I 30 graders värme.=)
Efter skolan så satte vi oss på coffein inne i stan och käkade lunch! T kom och gjorde oss sällskap och så började vi planera vår post på cityracet. Senare kom J, M och L och vi förflyttade oss till Lemon för de skulle hjälpa oss lite med förflyttningschemat!
Efter allt detta så var det att cykla hem igen (typ vid skolan) byta om till träningskläder och cykla in till stan för spinningtimme+extra halvtimme mage. (Jag är ett vrak i kroppen idag jag har så ont!)
Efter spinningen så drog jag hem, duschade och bytte om och sedan var det bara iväg igen för middag på Susago eller vad den nya restaurangen vid operan egentligen heter. Supergod mat och ännu bättre sällskap. Efter att vi hade käkat klart så drog vi upp till J, M, K-J (och Ls) lägenhet och hade det trevligt och drog sedan till Rák därifrån. På Rák träffade jag massa kompisar som jag inte har sett på år och dar under mitt lilla isoleringsår. Det var verkligen superkul men runt fyra tiden så började jag känna mig lite sliten och drog hem.
Nu på morgonen hade jag ställt väckarklockan så jag kom upp i acceptabel tid och sedan har jag sett på en film!
Kommer antagligen få en liten rumskompis i ett par dagar medans Å fixar lägenhet så jag MÅSTE verkligen städa här men just nu så har jag noll lust att sätta fart. men det måste göras!

Inga kommentarer: