måndag, september 22, 2008

Hej och hå!

Här var jag tillbaka igen!
Lördagen var otroligt kul! Haha jag hade sjukt roligt hoppas alla andra som var med tyckte detsamma. En sak som slog mig: Jag ska nog ta och bli nykterist. Eftersom jag var en av arrangörerna så var jag helt spiknykter medans andra bliv mer och mer runda under fötterna ju längre dagen gick. Men hörrni! Det är sjuk kul att prata med fulla folk när man själv inte har druckit en droppe. Väldigt roligt till och med! Logiken är så strålande ibland.=)

Igår så vaknade jag upp och insåg att jag var förkyld! Riktigt mega förkyld dessutom. Näsan rann ögonen rann och allt var mindre trevligt. Så då kurerade jag mig själv med att ligga under täcke och femton filtar, dricka thé och se på film! Senare på eftermiddagen så kände jag mig tillräckligt bra för att ta en promenad ute. Jag är så glad för att jag vilade igår för idag är jag helt tung i kroppen men åtminstone så känns det inte som bomull i huvudet längre. Eller jo det gjorde det visst men det var efter en och en halv timmes seminar om KOL. Eller COPD som vi säger här nere.

Ikväll så var jag på dansuppvisning i skolan. Det var intressant ska jag säga társatanc var jättefin ungersk folk dans var intressant och de som dansade musikaldansen i introt var inge vidare. Något som störde mig är att det finns salsa för nybörjare men tydligen ingen fortsättningskurs! Det. Är. Lite. Konstigt. Speciellt för ett dansuniversitet. Men jag ifrågasätter inget! Det är ungern det är bara att go with the flow!
Invigde biblioteket för den här terminen idag! Jag var kanske inte jättefokuserad men lite fick jag gjort i alla fall. Imorgon är det en ny dag, nya tag! Ciao

Inga kommentarer: