måndag, september 08, 2008

I'm alive

Men det är inte mitt internet i lägenhet. Av någon konstig anledning så funkar det inte och jag har ringt support servicen och suttit och lyssnat på någon som hela tiden frågade vilka knappar som lyser på mitt modem och svaret var hela tiden en. Så nu väntar jag på att en storrökande ungrare med fingrar stora som korvar ska komma hem till mig och pilla lite på en svart låda och vips så ska allt fungera igen. Men jag vet inte när denna fina man kommer så tills dess är jag internetlös...
Det är lite jobbigt får jag säga! Det kliar i fingrarna för jag vill blogga (och göra andra saker med för den delen) men det går ju inte!
Här nere i ungern är det i alla fall jättevarmt. Har varit 35 grader sedan jag kom ner och jag har bara göttat mig över helgen. Käkat lunch och middag med kompisar etc.
Så idag när skolan började så var det bara att vakna chockerande tidigt och ge sig ut i..... totalt ösregn. För naturligtvis så när man ska gå i skolan första dagen kan det inte vara strålande sol utan det måste verkligen ösa ner.
Ironiskt nog slutade det vid lunch och sen blev det varmt och gott igen. Men jag hann bli pissblöt medans jag cyklade till skolan

Anyway här sitter jag i skolans aula och det börjar bli lite ödsligt. Snart måste jag gå hem och städa lägenheten. Om man bortser från lite damm här och var så är jag nöjd med hur jag lämnade lägenheten innan sommaren faktiskt. Det var ingen gammal maträtt som mötte mig i dörren heller! Nice!
Nej nu ska jag gå ha det så bra!

1 kommentar:

Anonym sa...

...undrade lite vart du hade tagit vägen