tisdag, mars 11, 2008

Tisdag med måndagssyndrom?


Ja hej hej!
Dagen började riktigt bra hoppade iväg till skolan trots att det regnade och egentligen var trist väder. Men sedan efter det så gick luften ur mig. En mindre trevlig obduktion. Kvavt bibliotek. Ja jag var trött och grinig när jag kom hem.
Sen så åt jag ett litet mellanmål och gick och la mig under täcket och läste lite ur min bok och så började saker och ting kännas lite bättre sakta men säkert. Usch usch usch det är jobbigt när humöret försvinner. Speciellt eftersom det var en sån supertrevlig kväll igår kväll! Så himla mysig jag blir helt lyrisk bara vid tanken!

Men nu har jag slagit på radion och humöret börjar komma tillbaka. Har till och med städat upp här hemma. Tvättat golven och så! Det behövdes! Speciellt i köksdelen där golvet var allt annat än fräscht sen mitt och herr Js senaste köksexperiment. Tacopajen blev ju bra men det satte sina spår på mitt köksgolv. Dessutom stank hela lägenheten vitlök efteråt..
Vi skulle faktiskt ta och göra ett ny kulinarisk rätt ikväll men han har tydligen ont i huvudet så det får bli en annan gång. Om ni frågar mig så tycker jag att det låter som en typisk tjej-ursäkt men alla kan ju inte vara mästerkockar som undertecknad *host host* så :P
Men min lägenhet blev ren i alla fall.
Eller ja jag har ju fortfarande projektet kvar att vika ihop mina kläder men det tar jag en annan dag!
Nu ska jag göra mig lite fruktsallad sedan kolla på en episod av en serie och sen ska jag försöka hugga tag i lite pathophys!
Kram

Inga kommentarer: