lördag, mars 22, 2008

Glad påsk!

Glad Påsk på er alla.
Långfredagen var förutom diverse kökstjänster ganska lugn och skön. Somnade framför tvn igen och fick denna gång höra det av hela familjen halva eftermiddagen. idag så har jag haft kökstjänst igen. Ikväll kommer bebis med familj hit och för att få iordning påskbuffén så har jag slavat i köket mest hela dagen. Jo jag fick åka iväg med mamma till Backaplan för att handla mer godis åt påskkärringarna eftersom mamma och pappa hade på en dag (skärtorsdagen) själva lyckats äta upp allt godis som ev påskkärringar skulle få. jag och syster äter ju inte godis så det var ju ganska lätt att lista ut vilka som var bovarna i dramat

Medans vi var och handlade så hade tydligen påskkärringar kommit och knackat på så syster var rosenrasande när vi äntligen kom hem för att godiset var slut. Jag visste att hon redan var sur på dom så jag hade faktiskt köpt lite narutgodis åt oss förutom det som vi köpte till påskkärringarna.
Nu klockan 16.20 så ylade min lillasyster igen för då har någon (läs pappa) ätit upp allt vårt naturgodis, det som är till påskkärringarna är dock orört men det har inte kommit fler och ringt på heller för den delen.

Nu ligger min syster framför kaminen och tjurar min mor håller på i köket. Min far har gömt sig nere i datarummet för att komma undan att hjälpa till...
jag har smitit undan kökstjänst i några minuter men snart är det dags att återvända upp...

Ja en riktig glad påsk på er önskar jag från denna galna plats.
Min filosofi är att eftersom naturgodiset försvann så är det helt klart inte menat att jag ska proppa mig full av det i påsk så jag knaprar en frukt eller något istället. Det är inte ett tillräckligt själ för att totalt bryta ihop som Miss thing där uppe.

Inga kommentarer: