måndag, mars 31, 2008

En jäkligt bra måndag faktiskt!

Oh idag sken solen hela dagen och massa spännande har hänt. Helt otippat fick vi istället för introduction to cardiology föreläsningen en föreläsning om mitralisklaffen och allt spännande man kan göra med den. Jaha det är nog dags att plocka fram anatomiböckerna igen snart!

När vi låg i gräset utanför basic surgical technoques dept. och solade och väntade på att sista lektionen i kursen skulle börja så låg jag och grubblade över vad som skulle vara först ut i den nya kategorin här i bloggen som kommer upp i ett separat inlägg efter detta. Det är nämligen som så att för att folk därhemma i svea ska förstår mig bättre när jag pratar när jag är hemma så kommer en kategori upp nu där jag varje vecka tar upp ett nytt medicinskt ord och förklarar vad det betyder. Kan bli lite kul tycker inte Ni det?

Jag hörde med mina kära kompisar om de hade några förslag. et får ju inte vara för mesigt men inte för magstarkt heller... Men Ni får se vad det blev tillslut senare.

PÅ sista lektionen så gjorde vi video assisted thoracoscopy! Jag höll mitt finger inne i bröstkorgen på en levande gris! Jag var helt fascinerad! Helt fascinerad! Så jäkla fräckt!
Efter lektionen bar det iväg till gymmet och sedan hem där jag löste lite problem som har gått och gnagt i bakhuvudet ett tag! Yes vilken jäkla måndag!

Nu ska jag ta och lägga upp det nya inlägget och sedan gå å lägga mig! Fit for fight imorgon!
X

Inga kommentarer: