måndag, mars 03, 2008

Konsten att ha tålamod!

Hola!
Ja dagen har faktiskt varit helt fin för att vara måndag! Jag är nästan skrämd för att säga det eftersom mitt måndagshumör brukar vara allt annat än muntert men inget direkt har gått emot mig idag!
Wow!
Jag känner mig stolt!
På public health hade vi vatten lab. Vi mätte hårdhet, Calcium, nitrit, nitrat och ammonia concentrationer i olika typer av vatten. Grundvatten, swimmingpool vatten och kranvatten. Det var hmmm totalt bortkastad tid men nu har jag gjort det också.
Sen var det surgery lecture följt av patholecture fölt av promenade till surgical techniques department.
En av de bästa grejerna med dagen SCRUBS. jag och syster yster har kommit överens om att scrubs är bäst. Vet inte varför hon tycker det men jag vet i alla fall att det är så! Det var tydligen dubbel lektion vilket fucked up mina planer för kvällen men men sånt händer.
Lektionen bestod av att sy stygn inne i en pelvitrainer och i en bit kyckling för real life practice. Jag kan säga som så att det var ett tålamodsprov. Att sy stygn är 3D du ser det på en skärm i 2D. Tråden gör inte som du vill! Aaaaaah frustrerande. Men jag lyckades! Haha victory!
Sen släpade Å och S med mig till gymmet där jag fick värsta endorfinkicken och blev hur glad som helst. Nackdelen är att jag har varit uppe i varv ändå tills nu.
Nu känns det skönt att snart krypa till kojs.
Men jag läste ut min bok igår. Vad ska jag läsa ikväll? Det är nog dags att börja på Försoning igen... Sen har jag ju Illiaden och Odyssen i bokhyllan också! En vacker dag har jag lovat mig själv att läsa ut den. Men dammit hexameter är svårt.
Nej nu vet jag! Jag har ju tragglat mig igenom Harry POtter et la coupe de feu. Nu är det nog dags för nästa franska bok! Yes! pepp pepp.
Har ju haft en underlig längtan efter frankrike och franska de senaste dagarna så det här passar ju perfekt. Franska sektionen lämnade sina spår trots allt!
Nej godnatt godnatt

Inga kommentarer: