lördag, mars 01, 2008

Lila smurffötter

Jag var på utmärkt humör när jag vaknade imorse! Lite trögstartad som vanligt men två koppar kaffe löste något så när problemet. Sen bar det iväg hem en sväng och byta om etc sen lockade S iväg mig till biblioteket inne i stan eftersom skolbiblioteket där jag vanligtvis håller till stänger klockan 13 på lördagar. Så jag drog dit och satt och pluggade eller ja jag har varit mer effektiv andra gånger men jag blev i alla fall klar med det jag ska ha gjort till imorgon. Efter detta så drog jag ner till Arka för att hämta upp mina skor som hade lämnats in för omsulning. Mitt numera ganska irriterat hurmör (eftersom jag inte hade varit så effektiv som jag hade velat) blev genast värre eftersom det är så otroligt varmt och kvavt inne i arkad så jag svettades som en liten gris. Så det var bara att ta av sig jacka och kofta och ränna runt i enbart t-shirt. Jag blev helt överlycklig för inne i en butik så hittade jag liknande innetofflor som dom jag brukar sno av syster yster där hemma som fick följa med hem. Stötte på herr JS nere på interspar och vi diskuterade strategier inför torsdag bla.
Sen drog jag hem och då gick verkligen energin ur mig. Lägenheter ser helt kaos ut och jag måste städa eftersom vi ska ha studiemötsfrukost hemma hos mig imorgon. Tänkte trösta mig med att sätta på min mina nya innetofflor. Jag har numera smurf fötter. Det var inte alls effekten jag letade efter. Inte ett dugg som syster ysters innetofflor. Jag har lila smurf fötter...

Inga kommentarer: