onsdag, april 15, 2009

Wednesday

För det är det väl idag? var tvungen att tänka till lite extra där.... Onsdagar är ju varannan vecka riktigt kämpiga med kliniska lektioner efter varandra och ett jäkla fläng. Men idag var det som om någon bestämt sig för att göra dagen lite lättare för oss så här veckan efter påsklovet.
Urology- substitute teacher för vår hade semester. Inte lika bra som vår lärare men vi fick gå lite tidigare så det blev en kaffe i solen innan Rheumatologyn. det var vår vanliga lärare men den lektionen gick mycket fortare än vanligt och var väldigt bra. Sist men inte minst hade vi snuttegullföreläsaren i ortthopaedics sista timmen för vår riktiga lärare var sjuk. Han var väldigt bra och dessutom riktigt ögongodis så dagen avslutades riktigt bra!

Efter skolan så gick jag hem och pluggade urology och erectile dysfunction och annat trevligt. Jag hade så mycket energi i kroppen så jag gav mig ut på en 5 km joggtur så fort det var lagom temperatur ute. Gud vad skönt det var! trots skoskav sen igår.
På väg till dykcentret i Egypten. Strax efter klockan 8 på morgonen. (Nå bebis vart kommer dom här kläderna ifrån?? =P)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Nina!
Kul att du bloggar om ditt studentliv i Ungern!
Jag är en tjej på 21 år som håller på att söka mig till ungern för läkar studier, tycker det verkar underbart att studera där.
Jäg tänkte bara fråga dig om du har möjlighet att skriva lite tips om hur du bar dig åt för att komma in, hitta lägenhet mm. Vilket av universiteten läser du vid?
Hade varit otroligt gulligt av dig!
Mvh Louise!

Nina sa...

Hej!
Jag läser fjärde året vid Medical University of Pécs en stad som ligger 20 mil söder om Budapest. Jag sökte in via College international som har hand om ansökan för de medicinska universiteten här i Ungern och som fungerade som en hjälpande mellanhand. Jag åkte ner före skolan började och gick till mäklarfirmor som har lägenheter till uthyrning. Skolorna brukar kunna rekommendera bra mäklarfirmor och hjälper dig i rätt riktning. Detta är jättekortfattat för annars blir det en hel novell här bland kommentarerna men om du skickar ett mail till mig så ska jag berätta mer utförligt om hur jag gick till väga. Kan svara på frågor och skicka lite länkar till dig. Lite lättare så! Du hittar mailadressen under kontakt i menyraden.Om du inte gillar den iden så fortsätt kommentera så svarar jag bland kommentarerna så bra jag kan!