fredag, april 24, 2009

Fredag äntligen äntligen.

Idag har jag haft CT/US kurs på morgonen. Vi hade om cardiac CT. Sedan blev det kaffe i solen framför skolan. Biblioteksplugg. Bra motivation och jag fick en hel del gjort. Sedan var det lunch ute i solen igen följt av mer plugg på biblio. Gjorde en avstickare i två timmar till pathodept för att fixa med forskningen. Var tvungen att göra om min jäkla PCR. Merde och åter merde. Efter det så gick jag upp till biblio men motivationen var borta och jag kände mig sliten så jag gick hem, åt middag och satte mig ute på balkongen för att få en liten D vitamin boost.

Kommer ni ihåg trädet de sågade ner i söndags? Det skuggade tydligen solen efter kl 16 för helt plötsligt så kunde jag sitta i solen mycket längre. Allt ont för något gott med sig.

Nu ska jag vila lite till och sedan blir det iväg till gymmet. Idag ska det springas 5 km. Jäkligt fort. I alla fall för mig så håll nu tummarna för att det ska gå bra. Fast benen är lite möra efter igår så det ska bli intressant och se hur det här går!


Lite verktyg som jag använder när jag jobbar med forskningen.

Tillägg: I did it! Målet var 5 km 30 minuter. Jag sprang in på 29.07!! Jippie!!!!

Inga kommentarer: