tisdag, april 21, 2009

Dag i Pécs

Idag har varit en otroligt bra dag egentligen. När man tänker tillbaka på den. En sådan dag som man inte riktigt fattar kommer vara ens vardag. Jag hade då aldrig trott att mina vardagar skulle se ut så här för fem år sedan.
Började skoldagen med lektion på heartcenter. Var nere i cathlab och lärde oss om coronary angio och såg även på när dom utförde det. Sedan blev det lite plugg på biblioteket innan nästa lektion. Surgery. Där lärde vi oss om colorectal cancer. Väldigt bra läkarlärare. Vi hade diskussion och fick svara på frågor etc. Efter detta var det dags för håltimme igen och dagen är slut för mina klasskamrater men jag har ju min extrakurs. Så jag tog en sväng på DM och köpte lite havregryn som var slut hemma och pluggade på biblioteket.
Till och med sexologyn var bra idag. Det var en gästföreläsare. Professor G från pathophysen som föreläste om menopausen och hormonella förändringar. Mycket bra.
Detta var min dag. Det är häftiga grejer jag snubblar över varje dag. Men det som gör mig gladast är att jag faktiskt förstår grejerna. Jag förstår varför man ska göra så och så i treatment av det och det. Det är för härligt. Det kanske blir en tant doktor av mig för eller senare...
Plus att våren/sommaren är här. Härligt

Inga kommentarer: