torsdag, april 23, 2009

Närmare målet

Vilken dag. Första lektionen var Oncology. Vi hade om lungcancer och head and neck tumors.
Efter det så blev det lunch på Paulus. Jag och T. Den Pasta Carbonaran satt gott i kistan. Sedan kilade vi iväg till biblioteket och satt där i ett par timmar. Motivationen var sisådär men jag fick lite gjort i alla fall. Sedan var det dags för min surgery elective. Idag så gjorde team Sweden en tracheostomy. Vad läraren skrattade åt oss när vi kallade oss team Sweden igen. Men det gick bra.
Efter att det var klart så mötte jag upp T och så gick vi till gymmet. Det var dags för de jäkla 7 km igen. And guess what? Vi båda sänkte oss med 2 minuter närmare målet! Ni kanske inte förstår vår glädje men banne mig två minuter är stort. Jag tänker tala om vad måltiden är när vi når den. Men jag kan säga som så att jag sprang som om det brann bakom mig. Så nu känns det super att ha fått lite kvällsmat i magen och tagit en dusch för det var inte ett fräscht resultat efteråt. Det finns folk som kan träna och komma ut från ett träningspass precis likadana som när de gick in. Jag är inte en sådan människa. Jag är en högröd tomat med alla porer i hela kroppen vidöppna.
Haha jag ser helt psycho ut men det är så det är när man skrattar i en mask. Nu väntar ett diskberg på mig. Dessutom måste jag torka upp efter en läckande sop påse imorse. Oh what a glamorous life =)

Inga kommentarer: