måndag, april 27, 2009

I Dr Wilsons värld

Har precis avslutat lite oncology studier. Namn och förkortningar snurrar runt på näthinnan. Det blev så eftersom det passar sig bra att plugga det framför datan. Men nu är jag trött. Både i kroppen och i huvudet. Beundrar Dr Wilson (Dr House bästa kompis).
Idag på trauman så diskuterade vi polytrauma. I vilken ordning man fixar grejer och så. Det var intressant. Sedan var det lunch och på Orthopaedics lecture så pratades det om shoulder injuries. Vattenmannen kom och läste av min vattenmätare. det var verkligen händelserikt. Jag har vart och tränat. 6 km. det gick sisådär. Jag la upp löpet helt fel och blev äckligt uttröttad pga detta. Men vi fixar det imorgon när det är dags igen. Nu tror jag faktist att jag ska krypa ner under täcket.
Håller på att läsa en fruktansvärt bra bok just nu. John Grisham- the Chamber.
Usch känner verkligen hur tråkig detta inlägget blev men jag går på autopilot idag. Återkommer imorgon om jag inte kraschar =)

Inga kommentarer: