söndag, april 19, 2009

Träd

Ja det blev inte någon bio. Ingen direkt bra sömn heller men några timmar fic jag sova så det känns lite bättre idag. Imorse vaknade jag av en motorsåg. Strax utanför mitt sovrumsfönster. Dom hade nämligen bestämt sig för att såga ner trädet som står precis jämte min balkong. På en söndagsmorgon? Jaja det var bara att gå upp och duscha. Idag så är det studiemöte hemma hos mig. Jag ska laga mat med lite sommarpicknick tema. Eftersom sommaren är här. Men idag är det mulet och jag har gubbar som klättrar i ett träd utanför mitt fönster. Som dessutom spånar ner min balkong. Grrrr.
Plus mina grannar som inte tycker om mig som står och tittar på. Grannpar X kan vi kalla dom för. Hälsar aldrig tillbaka när jag hälsar på dom och jag försöker alltid vara trevlig men de ignorerar mig typ. Det är naturligtvis dom som bor i min uppgång närmast mig. Sedan har vi grannpar Y som bor i den andra uppgången med som har sin terass och trädgård som vätter mot min lägenhet. Dom är alltid så söta och hälsar och frågar hur det är med mig och så. Kan vi inte byta plats på grannpar X och Y så jag får dom söta människorna jämte mig? Eller jag är ju sällan hemma så det spelar väl inte så stor roll. Men ett litet leende någon gång är alltid trevligt.

Inga kommentarer: