onsdag, april 22, 2009

Life is a rollercoaster

Idag har humöret gått upp och ner som en berg och dal bana.
Jag vaknade arg. Förbannad på världen. Vet inte varför men sur och grinig var jag. Arg som ett bi dessutom.
Detta höll i sig under urology lektionen och läraren drog dessutom över en kvart.
Sedan blev det lunch på Lemon med T. Eften en kaffe och en sallad så började humöret bli lite bättre. Sedan anlände vi till sjukhuset och skulle ha ortopedi. Vi två och S står och väntar på läraren som kommer och säger att han kommer bli lite sen till lektionen som ska börja om 5 minuter eftersom han ska in i OR och utför en hip injection. Men vi får gärna hänga med om vi vill se på. SÅ vi fick byta om till scrubs och genast lyftes humöret från mulet till strålande sol. JAG ÄLSKAR SCRUBS. Dessutom så fick vi behålla dom på under resten av lektionen för det gick snabbare så. Underbart. Sedan blev det lite forskning på pathon. Skönt att komma igån med det igen och plugg på biblioteket.
När jag kom hem så väntade ett mail från skolans registrars office på mig och ibland tror jag att jag blir galen. Saker och ting görs ibland 100 gånger krångligare än vad det verkligen är i detta landet pga av hur deras system funkar. JAG BLIR SÅ FRUSTRERAD! Det tar ett tag att lära sig hur man ska göra för att få allt att gå smidigt men ibland kommer små överaskningar upphoppande i ansiktet. Grr. Men detta ska jag ta hand om och gå vidare. Som alla andra gånger det har gått åt skogen. Bara ett djupt andetag först. Ett till så blir allt bra.

som sagt var en riktigt bergochdalbane dag men jag är i alla fall inte arg längre utan nästan glad igen. Det är bra det.

Inga kommentarer: