tisdag, april 28, 2009

Tisdag helt enkelt!

Hello hello!
Idag är jag på strålande humör. Första lektionen så kom det inte någon lärare så vi satte oss i parken framför skolan och drack kaffe. Kramade L som är färdig med sin thesis och är 99.99% läkare just nu. En examen kvar. Så himla duktigt. Sedan så var lektion nummer två inställd och nu sitter jag här med nästa lektion kl 17.30. Häääääääääääääääärligt. Detta gjorde att jag kunde gå och handla (hade inte haft tid till det annars) och gå hem. Nu sitter jag här och ska ägna eftermiddagen åt oncology och orthopaedics. När dagen började idag så hade jag typ fullt schema och en timmes plugg inklämt mellan lektionerna. Nu sitter jag här med 5 timmar! Underbart. Dessutom är det strålande sol ute så jag an ta en lunchpaus på min balkong. Nu ska plugg-glasögonen på och studieron ska lägga sig över min lägenhet. jag är så taggad.


Idag blev det min nytvättade revelstone tshirt som åkte på. För att glädja killarna i min grupp. Hörde lite rykten om att skivan kanske blir färdig snart! Can't wait =)

2 kommentarer:

my sa...

Intressant blogg du har här! :) Hur kommer man på att flytta till Ungern och plugga?

Nina sa...

Hej! Kul att du gillar min blogg! Jag hade inte 20.0 i slutbetyg från gymnasiet så jag hade ingen chans att komma in på läkarlinjen i sverige. Kände att det var det jag ville göra och bestämde mig för att läsa utomlands. Är halvt ungersk så när det visade sig att det fanns ett engelsktalande program för läkarprogrammet i ungern så bestämde jag mig för att testa.