söndag, oktober 18, 2009

Piroger och pannkakor

Ikväll har jag underhållit mig själv här hemma. Fick ett ryck och bestämde mig för att jag skulle prova på att göra lite småpiroger som kan användas till att ha med som lunch till skolan. Har aldrig lagat piroger förut men någon gång ska väl vara den första för allt.
Dom blev riktigt bra. Körde med köttfärsfyllning med lite olika kryddor. Använde lite ägg för att pensla ihop dom så att de skulle sitta ihop och när jag var färdig med pirogerna så stod jag där med nästan ett helt ägg kvar. Det går ju inte an att slänga så då svängde jag ihop en omgång med chocolate chip banana pancakes med.
Dom blev också ruskigt goda så nu ska jag sätta mig ner och se en show och ta det lugnt innan det är dags att ta tag i diskberget jag har skapat...

Inga kommentarer: