måndag, oktober 19, 2009

Gollum på väg ut ur grottan

Ja det kan inte vara något annat än måndag.
Imorse så lämnade jag min varma säng för att ta mig till diabetes föreläsningen.
Inte en gnutta smink i ansiktet (sminket har bott någon annanstans sedan i fredags och har inte kommit hem än).
I ett tappert försök att se någorlunda normal ut så spenderades en tid med plattången innan avgång mot sjukhuset. När jag kom ut genom min dörr visade det sig att det spöregnar ute. Som alla vet så slutar fysikens lagar gälla när det regnar och när jag väl kommit kröp upp trappan till sjukhuset så såg jag ut som gollum i afroperuk.
Dessutom hade jag glömt min biblioteksbok hemma så efter föreläsningen så var jag tvungen att återvända till mitt näste och missade därför nästföljande föreläsning.

Inga kommentarer: