onsdag, oktober 21, 2009

Childrens hospital

Hello! Har precis kommit hem efter paeds lektion. Väldigt intressant lektion faktiskt. Vi var även en sväng på oncology ward. Vilka modiga barn! Herregud jag säger då det. Riktiga kämpar.
Åkte med världens skönaste taxigubbe hem. Han frågade om jag var doktor. Jo svarade jag och la till student i lite lägre tonfall haha. Han var så trevlig och visade mig skolbyggnaden när vi körde förbi den... Det här är POTE sa taxigubben. Då skrattade jag nästan lite. Om det är en byggnad jag känner igen i denna stad så är det POTE.

Påminde mig om när jag åkte taxi hem från tesco sist. Det var en kvinnlig taxichaufför för en gångs skull. Hon svor åt vägförhållanderna och åt andra bilar precis som jag skulle ha gjort. Kände att jag fick en vän där direkt =)

Nej nu får dom komma och kolla vad dom nu ska kolla... Förstod inte vad det stod på lappen men datum och klockslag förstår jag så nu sitter jag här...

Inga kommentarer: