torsdag, januari 01, 2009

2009

Jag som precis hade börjat vänja mig vid 2008. Herregud vad fort tiden går. Men jag måste bara säga det. Slutet av 2008 var väldigt bra! Jag hade en otroligt fin kväll igår.
Först efter att jag hade varit på skolan och pluggat lite dermatology (hud) så gick jag hem och lade mig och vilade i en timme. Kanske mig väldigt trött så den lilla vilan gjorde susen. Sedan bar det iväg till miss Å och där fixade vi oss inför kvällen!
Först på kvällsschemat var middag på Susugo en fin restaurang precis jämte operan. 4 rätters och allt gick på inklusive dricka ungefär 300 kronor. Ibland är det bra att bo i Ungern! men det bästa var ändå att sitta där med mina fina vänner. De är ju min familj här i Ungern och bara ha så trevligt utanför skolmiljön. De är guld värda! Finns här i vått och torrt!
När klockan närmade sig tolv så gick vi ut till Szechenyi ter och stod där och räknade in det nya året och såg himlen fyllas av fyrverkerier. Det var magiskt!
Efter alla fyrverkerierna så gick vi in på Coffein där massa kompisar från skolan var och man kunde önska alla ett gott nytt år.
Gick hem ganska tidigt i den svinkalla natten för jag var så trött.
Idag är jag lite småfebrig och frusen så jag tror jag gjorde rätt i att gå hem. Ska bara fortsätta ta det lugnt idag och titta lite i derma böckerna och städa upp här hemma. Nya tag nytt år!
Ska ta och ringa upp familjen nu. Har inte pratat med dom sen förra året=) vad är jag för en dotter egentligen=)
Moi igår kväll... Eller förra året=)

1 kommentar:

Anonym sa...

Gott nytt år! Kom hem till Sverige snart!