tisdag, januari 06, 2009

Schlitsamt

Intensiva dagar som alltid i examperiod.
Igår var jag borta hemifrån från 07.30 till 21.30.
Jag kom hem och skulle tända i vardagsrummet och då small en glödlampa i taket och allt blev kolsvart. Lyckat! Fick tända massa ljus och gå till säkringsskåpet. En säkring hade slagit ifrån. Slog tillbaka den. Inget hände. Fortfarande lika mörkt i hela lägenheten. Inget annat fel som jag kunde hitta! Det var lite äckligt. Men med lillasysterguidance så fick jag bege mig ut för att hitta huvudsäkringen och tack och lov så var det den som hade gått så jag kunde slå tillbaka strömmen. Det var tur det. Vad hade man gjort annars då? Knackat på grannarna klockan 22 en måndagskväll. i don't think so!
Efter ljuset var tillbaka i mitt liv så satt jag och pluggade ENT eller ÖNH som ni säkert förkortar det till på svenska- Short version for öron-näsa-hals. till halv tolv.

Nu är jag uppe igen och jag vet fortfarande inte vad Holtzknekts symptom är. Jag har skrivit upp det i mina anteckningar men inte förklarat vad det är och hittar det ingenstans! Äsch det är säkert jag som har hittat på något!
Nu ska här fortsättas med plugget. detta är komplicerade grejer. Ciao

Inga kommentarer: