tisdag, januari 13, 2009

Life is good här på andra sidan

Livet är härligt!
Jag blev tillfrågad av en taxichaufför igår om jag gick ungerska programmet eller engelska. Haha vilken ego boost. jag blir så lycklig av sådant. Eller som igår när jag var på sjukhuset och hade examen och skulle gå på toaletten efter att jag hade undersökt min patient medans jag väntade på att examinatorn skulle komma tillbaka. Kommer in på toaletten i läkarrock, med stetoskop runt halsen och munskydd dinglande från halsen med eftersom du måste ha på dig det inne på salarna för de flesta har nedsatt immunsystem. Anyway så var det kö på toaletten och framför mig så stod en dam som vänder sig om mot mig när det var hennes tur och säger:
-Gå före du bara för du har massa viktiga saker som du behöver göra. Så bara gå före du!
Eftersom det är lättare för mig att bara tacka på ungerska och behålla skenet av att jag faktiskt är en ungersk läkare än det är att försöka förklara att jag bara är elev fast jag har examen just nu och har faktiskt lite bråttom så valde jag naturligtvis alternativ nummer 1.

haha ego boost. det snöar lite lätt i Pécs idag och är svin kallt. Får mig att nästan längta tillbaka till julen.

Inga kommentarer: