lördag, januari 03, 2009

Acquired torticollis

,wry neck eller helt simply nackspärr.
Igår när jag vaknade upp ur min slummer så hade jag lyckats med konststycket att skaffa mig en liten seminackspärr. Detta betyder att jag kan vända huvudet ganska bra i sidled men saker som att typ lyfta på armarna fritt och vissa rotationer med huvudet går icke. det är säkert några muskelfibrer i trapezius eller i någon av dom små jäkla nackmusklerna som jag alltid blandar ihop namnet på som börjar det nya året med att protestera.
Efter att ha suttit med halsduk på hela dagen igår så började det kännas lite bättre! Så jag trodde att det skulle ha gott över tills idag! men icke! Idag kan jag inte sätta upp håret i en tofs ordentligt för högerarmen kommer inte så långt upp. Mina kompisar mobbar mig och säger att jag måste passa mig så jag inte har hjärnhinne inflammation med stel nacke och trötthet etc. Hypokondri-varning!!!!

anyway hår i en sidotofs som inte ser riktigt klok ut nu är det dags att att dricka kaffet och sätta fart med plugget!

Inga kommentarer: