söndag, april 29, 2007

Dagen i korthet

Well idag har jag inte gjort så jättemycket men lite blev gjort i alla fall! Var nere på Interspar och handlade lite ingredienser till min lilla middag här imorgon. Bestämde mig för att göra det lätt för mig och laga Tikka Masala, för jag behöver plugga imorgon och orkar inte stå och ha jätteångest över om ett nytt recept smakar gott eller inte.
Vi får se om jag kan lyckas med detta nu bara för att jag sa att jag valde den lätta vägen ut;)
Sen har jag tvättat lite fönster (ytterst välbehövligt) samt kört tre fulla tvättmaskiner. Man måste ju passa på att tvätta så mycket som möjligt nu när det är så varmt och fint väder för då torkar det ju på en kvart typ. Sen in emellan allt så har jag pluggat biokemi! Jag kom på det att jag får alltid ont i ryggen när jag pluggar länge bara för att jag sitter stilla samt att jag har en het oergonomisk pluggstil. Det gör alltid ont någonstans! Men för att råda bot på det med stillasittandet så pluggade jag i iPoden in i högtalarna och satte den på shuffle. Så slåg jag mig ner för att börja plugga. MEN varje gång det kom en Robbie/Scooter eller en svensk låt (vilket det gjorde med jämna mellanrum) så var det något som var tvunget att göras! Typ 10 situps på Robbie. 10 armhävningar på svensk låt och 50 upphopp på scooter. När aktiviteten är avlutade så är det bara att sätta sig tillbaka med böckerna igen!
Det funkade faktiskt alldeles genialt eftersom det var tillräckligt med mellanrum mellan alla 3 kategorier så man fick mycket gjort emellan varven och det var skönt att hoppa av sig emellanåt...
Nu har jag suttit och skissat lite och ska bara se ett avsnitt OTH innan jag går å lägger mig!

Inga kommentarer: