måndag, april 16, 2007

Clarityn- En räddande ängel

Ja idag var det lite kyligare vindar men fortfarande gött i solen! Promenerade hem från skolan i vanlig ordning och fick som bonus sällskap på en del av vägen av två andra svenska tjejer från mitt år!
Enda nackdelen med att promenera hem idag var att under helgen har de haft massiv gräsklippning i Pécs som får till följd att jag gråter och snörvlar så fort jag går utanför dörren. Skönt med allergimedicin ibland. Så alla som möter mig i staden: Jag är inte ledsen eller upprörd/arg för något det är bara det j***a gräset!
En annan grej som testades på vägen hem är hur vidskeplig jag är. På Hungaria u stod det en stege lutad mot husväggen´. Antingen fick man gå under stegen eller gå av trottoaren och gå runt stegen ute på gatan. Den ungerska trafiken till trots valde jag det senare alternativet. Varför då?


  • Fredagen den 13 löpte utan större missöden (om msn bortser från anatomiprovet;) ) så det vore dumt att utmana ödet redan idag

  • Jag litade inte riktigt på ungraren som stod uppe på stegen. Gud vet hur många takpannor han kunde släppt i huvudet på lilla mig;)

  • Utan tillräckligt med kaffe i kroppen så vågar jag inte göra något som kan få förödande konsekvenser eftersom jag vet att jag inte skulle kunna klara av att hantera efterföljande situationer behärskat....

Till sist tänker jag bara tala om att mitt klädval idag bestod av en rosa/grårandig klänning som jag bara använt som topp tidigare. Tyckte när jag gick på toaletten i skolan idag att den liknade lite på en pyjamas. Hmmm jaja det är väl bara bra att matcha mitt trötta ansikte med en pyjamas-liknande klänning

Klänning eller pyjamas?

1 kommentar:

Anonym sa...

NAJS!!