fredag, juni 05, 2009

It's me against the dammråttor

Hej hopp!
Tror ni inte att jag lyckades maska ut att fortsätta städa lägenheten igår? Det var ju såklart mycket viktigare att ta en sväng in till stan för att köpa glödlampor etc än att dammsuga lägenheten. Så idag gjorde jag ett nytt försök. Att maska alltså. Dammråttorna är fortfarande kvar.
Jag skulle cykla in till stan för att äta lunch med T och skaffa ett nytt filter till min vattenrenare. Naturligtvis såfort jag satte mig på cykeln och började trampa så öppnade himmeln sig. Jag tänker att det här fixar jag men sen så kunde jag helt plötsligt inte känna mina fötter längre så då var det dags att vända cykla hem och dra på sig regnstövlarna. Do it the Gothenburg way.
Sedan så var jag sent ute så då fick jag ringa efter en taxi för att hinna in till stan.
Mysig lunch på afium. Herregud deras bönsoppa är god! Sedan fick jag köpt mitt vattenfilter och lite andra grejer och skulle börja promenera hem. Då öppnar sig himmelen för andra gången den här dagen och jag tänker okay vi tar bussen hem. Lagom till bussen kommer så hinner det naturligtvis sluta regna. Jaja nu har jag åkt buss för första gången det här året i ungern i alla fall. Inte mitt favorittransportmedel speciellt inte här nere men men...
Nu är det krig! Nina vs dammråttor undra vem som vinner.

Inga kommentarer: