måndag, juni 29, 2009

Borttappat kort!

Hej!
Idag har jag mamma och syster varit inne i stan och handlat nya löparskor på löplabbet. Dom var riktigt hjälpsamma och det var lite kul att få se hur man springer på video. Eller ja kul och kul jag sprang helt jäkla galet och såg mest ut att vara ett fall för ortopeder om ni frågar mig. Men detta ska ändras nu med mina nya fina Mizuno skor.Lite lätt pinsamt var det dock när det blev vår tur inne i affären och biträdet kommer fram till oss och undrar vad vi behöver hjälp med:
Nina: Hej jo det är så här att vi behöver båda två ett par nya löpskor
Biträde: Okay vad för typ av löpskor hade ni tänkt er?
N: De ska vara löparskor för utomhusbruk men vi är ganska... (här kommer jag inte på ordet oerfarna det enda som går runt i huvudet är inexperienced och det kan man ju inte säga för då verkar man ju helt galen)
paus
*tänker inexperienced inexperienced*
längre paus
*inexperienced inexperienced.... oerfarna heter det ju!!!*
...oerfarna när det gäller löparskor och vad som är bra och så.
Herregud jag måste verkat helt knäpp.
När vi skulle köra hem från stan så hade mamma tappat bort sitt kort som man behöver för att kunna köra ut ur parkeringshuset så vi fick först spendera en kvart att gå tillbaka till alla affärer vi hade varit i för att leta efter kortet och sedan betala för att få ett utfartskort så vi kunde åka hem och spärra kortet.
Händelserik dag minsann. Nu på kvällen så gav jag och syster oss ut på en lite kort jogg för att testa skorna. Känns annorlunda men bra.

Mina nya fina skor=) Pappas skor kom visst med på ett hörn dom med....

Inga kommentarer: