fredag, december 19, 2008

Sztressz

Jajamänsan! En vecka in i examensperioden! en väldigt bra startvecka dessutom! Har lyckats bli klar med tre tentor så det ser ut som om jag kan komma hem en sväng i januari=) men vi väl se hur det går. de två största är i alla fall ur vägen men det hade sitt lilla pris. Jag tror stressknutorna i nacken aldrig kommer lösa upp sig. Kommer tänka mig själv både en och två gånger om det är en bra ide att ta tre examer på en vecka igen. herregud!
Sedan så är det strejk i ungern. För en vecka sedan gick varken flyg eller tåg. Nu är bara tågen inställda. På obestämd tid dessutom och det verkar inte som om det kommer ta slut anytime soon om jag förstod det hela rätt. Så råd till alla som ska hem från Pécs över julen. Beställ mistral eller liknande.
Jag ska ju för så vitt inte hem men jag hade tänkt att ta mig med tåg till österrike. Det blir inte så nu eftersom jag ska åka på söndag och på söndag så finns det ingen som helst möjligthet att ta tåg. Då blev lösningen att köpa sig en flygbiljett istället. Det mycket mer kostsamma alternativet. Merde. När man har sån fin möjlighet att åka tåg så ska dom strejka det var det värsta.
Nu är det i alla fall jullov ett par dagar för mig. Imorgon ska jag fixa en miljon grejer och packa för att sedan göra mig redo att fara klockan 02.00 på morgonen. Men först och främst ska jag ta mig en lång sovmorgon imorgon Det blir perfekt!
Puss på er alla hemma i svea.

Inga kommentarer: